söndag 23 februari 2014

Fynd

Igår var jag på köphumör så jag och min mamma bestämde oss för att åka på en rundtur bland secondhand-butikerna i Umeå.

Vi var först på PMU (Pingstkyrkans Secondhand) och det gäller att vara där när dom öppnar för att hitta de finaste fynden. Igår var det lång kö redan 20 minuter innan öppning. Detta är min favoritbutik och det beror på två saker, de har bra utbud och väldigt bra priser, här kan man göra riktiga fynd!

Efter detta fortsatte turen till Röda Korset, Myrorna och till sist Returbutiken. Den sistnämnda brukar jag nästan aldrig köpa något på men denna gång hittade jag faktiskt en fin vas (för ynka 10kr!) och en födelsedagspresent till min syster. Mycket lyckad dag måste jag säga!

För er som är nyfikna på vad jag hittade så kan ni se det nedan (dock ej presenten till min syster ifall hon har hittat till min blogg).

Till vänster ser ni vasen jag hittade på Returbutiken, i mitten en fin ishink från PMU (även den 10kr) & till höger en ljusstake från Kosta Boda som heter Atoll av Anna Ehrner, den är köpt på Röda Korset.
En fin emaljkastrull i gul & blå, tycker den passar bra såhär i OS-tider ;) 

Några häftiga galgar i metall fanns på Myrorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar