söndag 16 februari 2014

Får det lov att vara en kopp kaffe?

Koppar, koppar, underbara koppar! Kan man någonsin få för många? Jag tror faktiskt inte det. De är både praktiska och en fröjd för ögat. Jag fullkomligt älskar detta föremål och eftersom jag inte dricker kaffe så samlar jag för det mesta tekoppar. Det finns så många fina dekorer och jag har en väldigt lång lista på koppar jag vill inkludera i min lilla samling. Än så länge är den inte så stor men några godingar har jag allt! Detta är endast ett fåtal av mina koppar, de flesta ligger tyvärr nedpackade då jag fortfarande bor hemma och inte har någon möjlighet att ha alla framme. Andra fina dekorer jag har är Adam (Stig Lindberg), Red Top (Marianne Westman), samt Groblad blå (Barbro Löfgren-Örtendahl).

Denna kopp heter Lillemor och dekoren är gjord av Arthur Percy för Gefle.























Koppen Astra från Gefle, dekor av Eugen Trost. Färgen är lila.
En frukostkopp från Gustavsberg. Karin Björquist står bakom dekoren som heter Nippon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar